Impreza

Z Fundacją Pawła

Sobota, 8 lipca 2017 · dodano: 08.07.2017 | Komentarze 0

Paweł założył FUNDACJĘ pomagającą niepełnosprawnym dzieciom zorganizować wakacje. Zaprosił nas do towarzyszenia mu w akcji charytatywnej - pokonuje trasę 400 km z Warszawy nad morze, do Jantaru w trzy dni. Ruszyliśmy z nim spod budynku PGE - głównego sponsora, żeby odprowadzić go w jak najwięcej rowerów z Warszawy w kierunku Wyszogrodu. Na poziomach Makenzen, Lechu i ja oraz około 10 pionowców, w tym żona Pawła.

Tu opuszczamy już Warszawę, a Paweł gospodarskim okiem dogląda przedsięwzięcia:

Towarzyszy nam samochód asekuracyjny. Odpoczynek na trasie:

Paweł chyba zadowolony z przebiegu pierwszych kilometrów akcji:

Po ok. 80 kilometrach, które mięły nie wiadomo kiedy, tuż przed Wyszogrodem, odłączamy się od nich, ruszamy w drogę powrotną. jedziemy w kierunku Modlina, żeby w Czosnowie skręcić na Warszawę. Szybko konstatujemy, że w ten sposób objeżdżamy dokładnie całą Puszczę Kampinoską dookoła. W niecałe 10 godzin. Szybkie są te nasze rowery!
Wkrótce mijamy klimatyczny Las Młociński i wpadamy na tętniące popołudniowo - sobotnim życiem bulwary nad Wisłą.

Niesamowita wycieczka, w bardzo szybkim tempie i jeszcze szybciej nam minęła na przyjacielskich pogaduchach. Więcej takich!
Maki, Lechu, dziękuję.
Tak objechaliśmy niechcący całą Puszczę Kampinoską:

Zlot w Wildze - dzień 5

Niedziela, 2 lipca 2017 · dodano: 06.07.2017 | Komentarze 0

Dziś wyjeżdżamy. Pora pożegnań. Ale udało mi się namówić kilkoro kolegów na wizytę w drewnianym kościółku Ojców Marianów w Mariańskim Porzeczu. Jest to bardzo zabytkowy modrzewiowy kościół zbudowany w XVIII wieku, a słynący ze zdobiących go wewnątrz polichromii iluzjonistycznych. Oprowadza nas ksiądz rezydent miejscowej parafii.  Opowiada ze swadą i dowcipem o historii i znaczeniu poszczególnych malowideł. Żałujcie, kto nie był, Namawiam na zwiedzenie tej perły sztuki sakralnej.

Zlot w Wildze - dzień 4

Sobota, 1 lipca 2017 · dodano: 06.07.2017 | Komentarze 0

Praktycznie ostatni dzień zlotu jest najbardziej bogaty w wydarzenia. Odwiedzamy zwierzątka w Cyganówce, zatrzymujemy się na leśnej polanie - początku ścieżki przyrodniczej w Woli Rębkowskiej, potem zwiedzamy w zasadzie zamknięte, Muzeum Ziemi Garwolińskiej w Miętnem, urządzamy wyścig na trasie 3km, na zamkniętym terenie Garwolińskiej Strefy Ekonomicznej i po obiedzie w miejscowej restauracji, po przejeździe przez miasto w eskorcie garwolińskiej policji, dzień kończymy kąpielą w pięknym jeziorku "Mamut". Jak widzicie, działo się tego dnia. Nic dziwnego, że tak mało czasu zostało nam na samą jazdę, co widać po przejechanym dystansie.

Wyjeżdżamy z Ośrodka. Ta maszyna prowadzona przez Bartka i Olę zawsze wzbudza podziw.

(fot. Anton)
Wizyta w małym zwierzyńcu prowadzonym przez miejscowego leśniczego zawsze wprowadza w dobry nastrój.

(fot. Dudysia)

(fot. nahtah)
Takimi pięknymi drogami jedziemy dalej:

W tym nowo odbudowanym dworku w Miętnem ma znaleźć siedzibę chwilowo zamknięte Muzeum Ziemi Garwolińskiej:

(fot. Dudysia)
W Muzeum znajduje się wiele cennych przedmiotów z życia codziennego dawnego miasta, ale drewniana pralka firmy "Miele" wzbudza ogromne zainteresowanie:

(fot.Dudysia)
Twórca tego muzeum, były kustosz, emerytowany nauczyciel, pan Witold Lempka, bardzo ciekawie opowiadał o poszczególnych eksponatach, i cierpliwie odpowiadał na każde pytanie dociekliwej Małgosi:

Na zamkniętej drodze Garwolińskiej Strefy Ekonomicznej, bezpiecznie mogliśmy przeprowadzić rowerowe zawody. Tutaj start do wyścigu na 3 km:

Z kwietnym wieńcem na głowie, sporządzonym spontanicznie przez koleżanki - zwycięzca: Piotrek :))

(fot.nahtah)
Samotnie finiszuje najmłodszy zawodnik wyścigu - Mikołaj.

(fot.Dudysia)
Imponująco prezentują się nasze maszyny, równo zaparkowane na terenie prywatnego kąpieliska "Mamut":

I jeszcze trasa całej wycieczki: https://goo.gl/maps/vRYNC67YdzC2

Zlot w Wildze - dzień 3

Piątek, 30 czerwca 2017 · dodano: 06.07.2017 | Komentarze 0

W planie na dziś - dzień poświęcony historii - Muzeum Kościuszki w Maciejowicach i historyczne miasteczko na granicy Mazowsza, Lubelszczyzny i Podlasia - Żelechów. Po Muzeum Kościuszki oprowadza nas młody kustosz, opowiada bardzo ciekawie. Dalej jedziemy przez Gończyce do Żelechowa. Tam umówiony wcześniej przewodnik amator, opowiedział nam o znamienitych mieszkańcach miasta na przestrzeni wielu lat, Ciołkach, Zakrzewskim i wielu innych, a jego towarzysz oprowadził nas po okolicy.

Muzeum Kościuszki znajduje się w budynku ratusza na środku Maciejowickiego rynku.

Po drodze spotykamy najbardziej znany maciejowicki pomnik kosynierów.

W Żelechowie lokalny przewodnik pokazuje nam bardzo zasłużony kościółek Św, Stanisława Kostki.

Zlot w Wildze - dzień 2

Czwartek, 29 czerwca 2017 · dodano: 05.07.2017 | Komentarze 0

Dziś jedziemy do Muzeum Rowerów Nietypowych w Gołębiu za Dęblinem. Pan Józef Majewski, nauczyciel zawodu w  szkole mechanicznej od lat budował z młodzieżą  rowery poziome, zbierał, wyszukiwał, kupował różne nietypowe i w końcu zebrał ich sporą kolekcję. Teraz pokazuje chętnym jak wyglądają, jak działają, a że jest gawędziarzem zawołanym, czas u niego szybko płynie. Na obiad i powrót zostaje nam tylko późne popołudnie, więc wracamy przed północą. Ale na ognisko z kiełbaskami zdążyliśmy.

I trasa: https://goo.gl/maps/YZWYyoKfT7s

Zlot w Wildze - dzień 1

Środa, 28 czerwca 2017 · dodano: 03.07.2017 | Komentarze 0

X Ogólnopolski Zlot Rowerów Poziomych - Wilga 2017

Dziś przejażdżka po najbliższej okolicy/
A tak wygląda "biuro" zlotu:

WMK

Piątek, 30 września 2016 · dodano: 01.10.2016 | Komentarze 0

Pierwszy raz wziąłem udział w Warszawskiej Masie Krytycznej. Było nas sporo, chyba 12 rowerów wśród prawie 900 dziwaków.

Powrót ze zlotu - dzień 4, Podsumowanie

Środa, 14 września 2016 · dodano: 19.09.2016 | Komentarze 0

Kielce - Wilga
Podsumowanie:
1324,9 km, 12 dni codziennej jazdy, 77 godzin w siodle, czyli 3 doby i 5 godzin, średnia 17,2 km/ godz., maksymalna 71,6 km/godz., przewyższenia ho, ho, ho, albo i więcej., jeden dzień deszczu, reszta upał.